Jak wiadomo fotografia to nie tylko rejestrowanie obrazu. Może być ona pasją, formą sztuki, sposobem na wyrażenie się, kreatywnie spędzanym czasem, budowaniem nowych relacji, odwiedzaniem ciekawych miejsc… To wszystko fakt, ale fotografia mieści w sobie też spory ładunek edukacyjny i terapeutyczny. Zajęcia fotograficzne w wydaniu terapeutycznym, kierowane są do dzieci i młodzieży neurotypowych oraz z całościowymi zaburzeniami rozwoju (ASD). Jest to forma pracy w grupie ukierunkowana na rozwój każdego uczestnika, zarówno w obszarze funkcjonowania indywidualnego, jak i społecznego, a także poszerzaniu zainteresowań i pobudzaniu kreatywności.

Fotoszkółka – laboratorium kreatywności

Szczegółowy program zajęć: Fotoszkółka – program zajęć

Poza naturalnym wywoływaniem w uczestnikach ciekawości tematyką fotografii i pobudzania do kreatywnego spojrzenia, uczestnicy poznają zagadnienia z zakresu:

  • malowania światłem,
  • pracą z cieniem,
  • tworzeniem przenośnej camery obscura,
  • uczestnictwem w mini sesji zdjęciowej,
  • tworzeniem fotograficznego termometru emocji,
  • wykonywaniem wydruków,
  • elementami fotografii hybrydowej.

W ramach mini warsztatu z podstaw fotografii, uczestnicy mają możliwość zgłębienia wiedzy w zakresie:

  • trójkąta ekspozycji,
  • podstawowej obsługi aparatu,
  • podstaw fotografii portretowej,
  • podstawowej kompozycji kadru,
  • pracy z analogowymi nośnikami obrazu,
  • samodzielnego wywoływania klisz.

W celu przedstawienia szczegółowego planu zajęć Fotoszkółki zapraszam do kontaktu.

Zajęcia fotograficzno-terapeutyczne

W ramach współpracy z Fundacją Autilio i CDiT Istmus opracowaliśmy zajęcia terapeutyczne z fotografią w tle. Podczas zajęć kształtowane są umiejętności komunikacji:

  • umiejętność słuchania,
  • uważność na pozostałych uczestników,
  • reagowanie na wypowiedzi innych,
  • umiejętność zadawania pytań adekwatnych do tematu,
  • budowanie poczucia własnej wartości i tożsamości.

W obszarze kształcenia umiejętności społecznych:

  • nawiązywanie i modulowanie kontaktu wzrokowego,
  • współdzielenie w grupie,
  • synteza sytuacji społecznych,
  • adekwatne reagowanie na zaistniałe sytuacje,
  • rozpoznawanie, nazywanie i rozumienie emocji w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji.

Zajęcia dopasowane są do wieku i możliwości manualnych oraz intelektualnych uczestników. Grupy dobierane są pod względem wieku funkcjonowania oraz celów terapeutycznych, tak, aby każdy uczestnik optymalnie wykorzystywał swoje możliwości oraz osiągnął największe korzyści terapeutyczne. Warsztaty są prowadzone w obecności pedagogów lub certyfikowanych terapeutów, w zależności od potrzeb. Po przeprowadzonych zajęciach uczestnicy otrzymują Dyplom oraz Pamiątkową niespodziankę 🙂

W celu przedstawienia szczegółowego planu zajęć terapeutycznych zapraszam do kontaktu.