“Piękni Ludzie” cz.3

Oto trzecia część portretów, zamykająca cykl pt. “Piękni Ludzie”. 

W moich zasobach fotograficznych znajduje się znacznie więcej portretów w ramach “Pięknych Ludzi”, niż prezentowane tutaj (oraz w CZ.1 i CZ.2). Jednak resztę chciałbym zaprezentować w innych okolicznościach niż internetowe.

XVII Nyski Festiwal Filmowy

Narodził się pomysł, żeby ten cykl portretów stanowił element wystawy “Filmożart” podczas 17 edycji Nyskiego Festiwalu Filmowego. Jednak biorąc pod uwagę okoliczności epidemiologiczne, to wydarzenie, jak i wiele innych zostało przełożone na inny termin. Jak podaje na swoim fanpejdżu organizator: 17. edycja Nyskiego Festiwalu Filmowego nie przepadnie jednak zupełnie. Pod uwagę bierzemy późniejszy termin festiwalu i jego organizację w skromniejszej formie lub udostępnienie części programu festiwalowego online. W tej chwili sprawdzamy wszystkie możliwe opcje. 

Filmożart

Ja ze swojej strony jako organizator wystawy “Filmożart” nadmienię tylko, że przygotowania czynię mimo wszystko. Mam nadzieję, że sytuację uda się okiełznać w niedługim czasie, a rzeczywistość wróci do swojego normalnego biegu. Skoro już jesteśmy przy temacie Filmożartu, to przypomnę, że będzie to (bo będzie prędzej czy później) już trzecia edycja (Filmożart I – 2018, Filmożart II – 2019.)

A wracając do “Pięknych Ludzi”, przystępując do realizacji projektu założyłem sobie kilka istotnych postanowień:

  • Zasada nr 1 – Szkło Analogowe. Dokładnie dwa stałoogniskowe do wyboru: Pentacon 50/1,8 i Jupiter 135/4 (oba na m42). Postanowiłem zrezygnować z autofocusa na rzecz kręcenia pierścieniem. Trochę w ramach treningu, trochę z ciekawości, a trochę w nawiązaniu do korzeni. Skoro o korzeniach mowa, naturalnym wyborem była skala szarości jako przestrzeń barwowa. Oświetlenie tylko zastane, nie wchodziły w grę żadne lampy (fotograficzne).
  • Zasada nr 2 – Tryb Manualny. Inny nie wchodzi w grę właściwie w żadnym projekcie, który realizuję, więc…
  • Zasada nr 3 – Zero Photoshopa. Zero usuwania niedoskonałości, zero retuszu skóry, zero korekcji zniekształceń. Starałem się uzyskać efekt zbliżony do pożądanego już na etapie ustawień ekspozycji, ale jednak dałem sobie przyzwolenie w obróbce na takie zabiegi jak kontrola jasności, kontrastu, światła, cienia i przejrzystości.
  • Zasada nr 4 – Relacja Naturalna. Bycie sobą, a nie pozowanie. Ta zasada okazała się dla mnie kluczowa. I też najbardziej na naturalności mi zależało. Naturalność jest piękna. W momencie kiedy mówimy o „Pięknych Ludziach”, nie wyobrażam sobie, żeby to piękno miało być udawane. Przestrzeganie tej zasady uważam za swój największy sukces jaki odniosłem realizując ten projekt. Jest to również korzyść dla osób fotografowanych, od których słyszałem: „podobam się sobie”…

Oddaję pod Waszą wrażliwość, gusta i krytykę, pierwszą część projektu „Piękni Ludzie” wykonanego szkłami analogowymi. Enjoy!

 

“Natchnienie”. Mod. Jurek

 

“Spontaniczność”. mod. Lidia 

 

“Wyglądalność”. Mod. Maciej Bykowski

 

“Niewstyd”. Mod. Magdalena Matyborska-Rząsa

 

“Nastrojenie”. Mod. Radosław

 

“Niepokój”. Mod. Rafał Wełpa

 

“Fragment”. Mod. Wojciech

 

“Ekspresja”. Mod. Aneta Wolak

 

“Powaga”. Mod. Eryk

 

“Zaduma”. Mod. Krzysztof

“Pogodność”. Mod. Kasia

“Stylowość”. Mod. Anita

 

Do zobaczenia w innych okolicznościach! 🙂